This is Me

My Photo
# Assalamualaikum,I believe that we are who we choose to be. Nobody's going to come and save you,you've got to save yourself. Nobody's going to give you anything; you've got to go out and fight for it. Nobody knows what you want except for you. And nobody will be as sorry as you if you don't get it. So, don't give up on your dreams. Life always offers you a second chance. Its called tomorrow #

Preparation For Vacation

Assalamualaikum 

Wah aku semakin suka mengira setiap waktu,jam,minit dan hari sebelum pergi bercuti ni.
Suka nampaknya aku ni nak pergi bercuti,
 of course lah cuti-cuti Malaysia bersama keluarga
semestinya lah aku gembira jarang2 dapat berkumpul
 macam ni lebih-lebih lagi semua pulak 2 ada. 
Cukup lengkap ahli keluarga aku kali ini tidak ada yang kurang pun.. 
Kalahkan raya pun ada juga iyelah dapat berkumpul macam ni sedangkan
raya pun mesti ada yang tidak ada sebabnya
abang2 aku yang sudah punya keluarga sendiri kena 
bahagikan masa antara sebelah rumah keluarga dan mentua dorang semua.
So, dengan bercuti macam ni dapat lah berkumpul semula,
untuk makluman koranglah keluarga aku ni memang
sudah lama tidak pergi bercuti kemana-mana.
Walauweeehh,sekali cuti bawa satu keluarga dan
yang paling penting kuantiti keluarga aku semakin 
bertambah okey. Wah family besar punyaa!
Percutian kali ini bukan setakat bercuti
 tapi menziarahi kenalan lama abah dan mak aku serta
menziarahi abang2 aku yang berada di sana juga.
( haha macam raja je nak checking rakyat )

Huuureeeyyy, Cuti semakin hampir KLIA semakin dekat di hati
Sebut je pasal percutian mestilah kita mesti prepare beberapa benda penting kan??
Jadi, aku dah mula list kan barang yang perlu di bawa dan tidak perlu dibawa.
Orang kata persediaan awal tu perlu dibuat supaya tidaklah kemas barang last minute, 
haa masa 2 mesti punya ada barang tertinggal lah,tak cukup lah.
Bagi mengelakkan sebarang masalah berlaku aku pun buat check list untuk persediaan awal.. Jom layan check list untuk percutian aku ni.. 

CHECK LIST  !

1.
Mak ,Adik & Abah.. yang lain abaikan sementara waktu..
Ha yang ni penting sangat2 ahli keluarga mestilah cukup, jangan ada yang tertinggal
sudah lah, tak pasal-pasal ada yang dapat tengok kapal terbang je keempunan nak
berjalan2 dengan kami semua..
Tapi kalau tertinggal juga kita 3G okey dapat apa berjalan tapi dari jauh jela..hihihi
So,kalau orang tanya best ke bercuti boleh lah cakap best sangat2 dnegan 3G kita boleh melakukan 
apa saje diluar jangkaan kita dengan sekali clikck kita dapt melihat negeri orang
 ( ayat bagi orang kena tinggal )


2.


Tiket mestilah dah booking lebih awal jangan baru nak beli pulak
kalau baru nak beli hari tu jugak alamatnya bawa balik semula jela barang2 balik rumah
dan kadang kalanya boleh beli tiketnya tapi dengan harga yang mahal lah doe!
So, percutian kali ini kami naiki penerbangan firefly doe
Firefly ni anak syarikat MAS
apa yang aku dengar2 lah makanan disediakan 
yummy yummy aku akan melantak cukup masa penerbangn 2 nanti..haha 
( agak2 ada pramugara yang hensem2 tak )

3.

Bag luggage ni yang paling penting okey untuk pergi bercuti
Ha, nak travel sesuai lah bawak beg jenis ni tak ada lah nanti kena bimbit beg baju kehulur kehilir
dengan adanya teknologi serba kemajuan boleh lah tarik jee
Baruah gaya pramugari sikit..ahah ewah aku dah mula berangan habis-habisan ;)
Memang bukan wanie lah kalau tak berangan ni..
Ala angan2 mat jenin apa salahnya kannn ~wee

4.






hello hello hello... ni perkara paling penting dalam hidup aku
diibaratkan nyawa kedua aku lah..
tidak ada handphone gelap lah hidup aku...hahah
Act, kalau sesat boleh lah call kan ;)

5.








Haaa, semua perkara di atas antara yang paling penting
tak akan lah tap pakai baju kot. jeans 2 pelengkap diri juga
nanti senang nak bergerak bila pakai jeans then yang paling penting shawl...
Menutup aurat itu yang penting ;)
semua gambar diatas just search dekat mr google ok

6.








7.





walau dimana jua anda berada solat 5 waktu jangan dilupai okey
So telekung antara barang yang penting untuk travel


Tak ada make up aku rasa kurang berkeyakinan so aku mesti bawa semua keperluan untuk aku di sana
Btw, Travel sangat memerlukan sabun,syampu untuk kemudahan diri sendiri
mana lah thu tiba2 area situ jauh darim kedai so tak payah susah kan diri nak pening2 cari sabun
sebab kita dah prepare dari awal kemungkinan yang akan berlaku..

That all, okey kepada yang ingin bagi pendapat tentang keperluan travel ni boleh lah
comment2 di sini manalah tahu ada apa2 yang tertinggal masih boleh di masuk kan lagi
dalam beg luggage 2 yang besar punya 2..hihi

Thanks You
=.=

3 comments :

  1. semua nak pink jer...heheheh

    ReplyDelete
  2. nk g mane yang,.hehe,.entri ni jgk CN nak komen sbb kaler pink tu comel,.hik

    ReplyDelete
  3. kaizen : kaler fav mmg lah... act semua pict ni dri google je

    CN : nak pg sabah je tapi prepare macm nk pg uk kan..hahha yes kaler pink memg comel yang tak comel bila pakai pink terus nmpak comelnya ;)

    ReplyDelete

f