This is Me

My Photo
# Assalamualaikum,I believe that we are who we choose to be. Nobody's going to come and save you,you've got to save yourself. Nobody's going to give you anything; you've got to go out and fight for it. Nobody knows what you want except for you. And nobody will be as sorry as you if you don't get it. So, don't give up on your dreams. Life always offers you a second chance. Its called tomorrow #

Berperang Dengan Study dan Exam

Assalamualaikum

Sorry okey beberapa hari ini aku tinggal kan macam 2 je bloggie ni
disebabkn jadual yang padat dan tak ada masa nak menulis macam2.
Rindu betul nak menulis sampai kan aku termimpi-mimpi blog aku yang cute
miut ni (eceh perasan lebih) .

Firstly aku nak ucapkan hari malaysia kepada semua warga malaysia
tak kira yang duduk di malaysia or jauh di perantauan mesti ada
sikap cinta kan malaysia okey. Kalau tak ada buang negara je..
Wah banyak berita yang menggembirakan nya rakyat malaysia iyalah
cukai prepaid ditangguhkan, gaji kerajaan mahupun swasta
dinaikan 15%.. Najib mansuhkan ISA sudah amacam
rakyat sudah berpuas hati ke.
Btw, bagi aku tak kisahlah siapa yang tadbir negara janji negara kita aman
dan damai bukannya perperang macam negara-negara luar.
Berita ringkas dari bernama OH! SHAZWANIEY! heheh
Hambik kau berita baik punya, sebagai rakyat isu seperti ini mesti kita
amik tahu even surat khabr kita suka baca.


Hooooii tajuk entry aku pun tak boleh blaa berperang dengan study dan exam.
Pada 12/9/2011 bermula semua pelajar stpm berperang sesama sendiri
untuk menghadapi trial stpm.Wah bukan main meriah nya dewan aku di susun
rapi dari angka giliran pertamahingga giliran akhir sekali, bila tengok meja dan kerusi
 dah di susun rapi darah memang boleh naik denyutan jantung dupppp je
masa tu punyalah takut. Habis semua doa aku baca nak hilangkan rasa gementar.

So far sudah bebrapa hari ni tak ada exam jadi aku study dengan begitu tekun subject
perniagaan at least dapat banyak principle kali ini sudah memadai buat aku.
Sambungan exam pada hari rabu ni pulak subject sejarah dan perniagaan pada hari
yang sama pulak 2, makk aii orang yang buat jadual exam ni tak pernah nak
ambik tahu pasal tangan-tangan pelajar bakal penat menulis segala fakta dan huraian
yang ada untuk kedua-dua subject ni.
So sila ambik berat pasal tangan kami!

Bila dah exam ni aku kena lah fokus pada study n exam sebenar yang bakal tiba
Waktu sekarang ni semakin hari semakin cepat berlalu.
"Waktu kemuncak untuk pelajar buat latihan"
Inilah ayat kebanyakan cikgu, aku mengakuinya sendiri inilah masanya
untuk mengejar apa yang ketinggalan di belakang.
Doakan kejayaan aku dan rakan-rakan okey supaya
boleh mneghadapi exam dengan tenang kerana semuanya yang
dilakukan kerana ALLAH S.W.T yang menyuruh umatnya sentiasa
menuntut ilmu. Aku juga berharap suatu hari nanti aku dapat menggapai segulung
ijazah untuk dubuat kenangan bersama keluarga.
Amin.....




Thank You
=.=


P/s : study + rajin + sikap + doa = kejayaan yang cemerlang. Insyaallah

No comments :

Post a Comment

f