This is Me

My Photo
# Assalamualaikum,I believe that we are who we choose to be. Nobody's going to come and save you,you've got to save yourself. Nobody's going to give you anything; you've got to go out and fight for it. Nobody knows what you want except for you. And nobody will be as sorry as you if you don't get it. So, don't give up on your dreams. Life always offers you a second chance. Its called tomorrow #

Kata keringat mentor kepada mentee nyeeew

Assalamualaikum...


Wah indahnya bila berada di rumah bebas melakukan apa je.
Siang2 aku kehulur kehilir paling kurang main cuit -  cuit dengan bibik.
Ha bibik ni sensitive bahagian pinggang bila aku cucuk pinggang dia
 confirm dia menjerit sebab geli.

Sambil aku duduk terperap dalam bilik dan study malam tadi.
Aku imbas kembali kata-kata cikgu kepada ku.
"Kenapa awak nak berundur sebelum tiba masanya untuk awak pergi"
Kata - kata ni sebenarnya sangat bagi kesan dalam hati aku
walaupun pada mata kasar aku seorang yang tak kisah apa orang nak kata
tapi janji aku bahagia dan suka apa yang aku buat sudah memadai bagi aku.

Sambil berborak dan bincang apa yang tak kena dengan aku
aku dapat merasakan cikgu mendefinisikan aku sebagai seorang yang ego.
"Awak tahu dorang lebih baik kan so apa kata apa yang awak tak faham
awk tanya dorang buang ego jauh2"
Hambui cikgu suka hati je kan saya memang ego tapi bab tanya-tanya ni
saya ada juga tanya kadang-kadang tapi tak selalu lah sebab nya malas  kot
lebih suka tanya bila aku sangat memerlukannya je.

Okey lepas 2 cikgu merisik lagi, aku tak boleh dalam subject apa.
Bila aku jawab apa lagi cikgu terus bagi nasihat yang kedua.
"Awak jangan tak study terus subject 2 at least exam nanti biar ada pointer,
pointer sangat membantu awak masuk IPTA"
Kadang dalam subject yang satu ni aku buat juga latihan hafal formula2 yang ada
tapi aku memang tak boleh bawak.

Apa lagi sebelum sesi tamat cikgu berikan aku tips untuk study masa exam nanti.
Alhamdulillah aku cuba lakukan untuk exam kali ini aku boleh jawab dengan senang
cuma aku tak boleh kalau dibebel sangat.

P/s : dengarlah nasihat orang tua sebabnya orang tua lebih makan garam dulu berbanding kita 
       yang masih muda ini

3 comments :

  1. betul3..kata2 org tua selalunya menjd..trust me..i've experienced it..

    ReplyDelete
  2. thanks ya... insyaallah saya akan cuba untuk dgr kata2 org tua ... ego sikit je kot

    ReplyDelete

f