This is Me

My Photo
# Assalamualaikum,I believe that we are who we choose to be. Nobody's going to come and save you,you've got to save yourself. Nobody's going to give you anything; you've got to go out and fight for it. Nobody knows what you want except for you. And nobody will be as sorry as you if you don't get it. So, don't give up on your dreams. Life always offers you a second chance. Its called tomorrow #

Salam Maulidur Rasul


Assalamualaikum...


Ini merupakan post yang pertama dari saya untuk tahun 2012 ini.
Saya ambil kesempatan ini mengucapkan Salam Maulidur Rasul kepada
semua umat islam tidak kira yang berada di Malaysia mahupun di luar negara.
Insyaallah kalau tidak ada aral melintang saya kan updated kan satu post untuk 
readers semua. Saya terpaksa ambil mood lebih untuk menulis hari ini
mungkin ianya disebabkan gaya tulisan saya agak kaku tapi saya cuba juga untuk
menulis entry kali ni.

Pada waktu persekolahan di semua sekolah di malaysia pelajar muslim akan disuruh
berarak untuk berselawat ke atas nabi ianya merupakan satu program yang
 sangat baik untuk menyambut hari maulidur rasul.
Beratur mengikut kelas dan berjalan keliling sekolah sambil berselawat 
dengan sepenuh hati. Apa yang saya boleh katakan saya sangat rindukan 
waktu persekolahan.. Ya allah dalam tak sedar umur saya sudah menginjak 
20 tahun bermakna 20 tahun saya patut mensyukuri  Allah s.w.t masih memanjang kan 
umur saya. ;) Alhamdulillah ...


Bismillahirrahmaanirrahim.Allahumma shalli ‘alaa sayyidina muhammadin 
wa’alaa aali sayyidina muhammadin shalaaatan daa-imatan mustamirratan taduumu
bidawaamika watabqa-ka watakh-ludu bi-khuludika walaa-ghaa yata
lahaa duuna mardhaa-tika walaa jazaa-a liqaaa-ilihaawamushallii-haa
ghaira jannatika wannazhri ilaa waj-hikal karimi.

Artinya:Dengan menyabut nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang.
Ya Allah,limpahkanlah rahmat pada junjungan kami Muhammad dan kepada 
keluarga junjungan kami Muhammad ,rahmat yang kekal dan terus-menerus,
ia kekal karena kekekalan-Mu,ia tetap karena ketetapan-Mu,
ia langgeng karena kelanggengan-Mu.Tidak ada ujung baginya tanpa keridlaan-Mu.
Tidak ada balasan bagi pembacanya dan memintakan rahmat selain 
surga-Mu dan melihat wajah-Mu yang maha mulia.


Marilah kita sama-sama berselawat ke atas nabi junjungan kita. Amin

P/s : Selamat membaca dan beramal....

Thank You
=.=

1 comment :

f