This is Me

My Photo
# Assalamualaikum,I believe that we are who we choose to be. Nobody's going to come and save you,you've got to save yourself. Nobody's going to give you anything; you've got to go out and fight for it. Nobody knows what you want except for you. And nobody will be as sorry as you if you don't get it. So, don't give up on your dreams. Life always offers you a second chance. Its called tomorrow #

Masih Ada Yang Selalu Mengabulkan Permintaan Anda

Assalamualaikum
Salam sayang buat semua bloggers ;)

Wah dah lama dah tak menaip untuk bloggie aku ni. Berhabuk tak?
Tak apa hari ni aku akan sapu-sapu sedikit habuk yang ada 
dalam bloggie tersayang ni.
Terima kasih juga tak terhingga kepada pembaca bloggie saya ni
tak kira dari malaysia or luar negara aku sangat terharu. *perasan ke apa ni ? ;)

Hambui keeelas kau wani sejak dapat result dan cuba ceburi
bidang perniagaan ni busy memanjang. Apa yang dibusy kan pun aku tak tahu.
Makan,tidur online, layan customer tersayang betul2 buat diri aku terasa busy
kadang-kadang aku akan cakap pada diri sendiri "kau nak berjaya
kau kena kuat dengan apa pun dugaan bangkit dari kegagalan 
pasti ada jalannya "

Beralih pada entry kali ni
 Masih Ada Yang Selalu Mengabulkan Permintaan Anda?
Jawapannya adalah, Allahlah yang akan memberi jalan keluar orang yang
mengalami kesulitan ,menolong orang yang dizalimi, memberi pentunjuk kepada
orang yangs esat dan meringan beban yang yang mendapat cubaan.
Aku selalu  berpegang pada satu matlamat hidup iaitu niat apabila kita
hendak melakukan sesuatu perkara. Niat yag betul sudah pasti 
ianya diredhai oleh - Nya. 

Dari pengalaman hidup jika aku terdetik sesuatu yang ingin dihajati 
aku akan niat kerana- Nya. ALLAH S.W.T  itu maha mendengar dan 
mengetahui keikhlasan seseorang  umatnya lambat atau cepat itulah rahsianya.
Sememangnya dia lah maha yang Esa dari segala-gala Nya.

Sejak aku mencebui diri dalam perniagaan online bersama kawan baik ku
sering berulang alik kuantan-kl-kuantan untuk satu hari suntuk
untuk urus kan stock barang. Jadi karenah manusia di luar sana semua nya
diluar jangkaan kita sendiri. Seperti yang kita ketahui negara kita
tak selamat seperti dulu lagi kes penculikan ,rogol semuanya keganasan
berlaku diluar jangkaan kita terutamanya bagi golongan wanita yang sangat terdedah 
pada bahaya ini.

Jadi akan ingin share kan something kepada readers dari pengalaman hidup 
aku sendiri yang copypaste dari nasihat mak tersayang.
Mak aku selalu nasihat pada aku nak pergi mana-mana jangan
keluar dengan tangan kosong je kita ni perempuan. Bagi lelaki pun
boleh gunakan masa kita berada diluar. Bila
kita diluar yang melindungi kita adalah ALLAH S.W.T.

Sebelum pergi kemana-mana mak aku akan cakap
"adik baca 3 Kul dan Ayat Kursi untuk melindungi diri kita dari 
bahaya dan ancaman dunia ".
Ya itulah yang dilakukan oleh aku sekiranya aku berada diluar tanpa
ditemani keluarga. Alhamdulillah even rasa sedikit takut tapi aku yakin
dengan ayat-ayat suci Al- Quran aku yakin aku dilindungi nya.

Jadi jangan runsing atau takut-takut kita kena yakin pada nya.
Selagi kita berpegang pada yang satu insyaallah hidup kita akan 
selamat dan sudah pastinya sebagai anak perempuan duduk sejauh mana pun
kita infrorn pada mak kita untuk pergi kemana-mana.
Kerana doa seorang ibu sangat mustajab even mak kita cakap
hati-hati lah insyaallah ALLAH S.W.T akan permudahkan urusan kita kerana
doa seorang ibu dan doa dari hati kita yang kudus.

Baru-baru ni aku naik bas dan sangat rasa tak selesa dengan seorang 
pakcik ni tangan nya ditepi tingkat betul-dekat dekat dengan seat alu dan tangannya
hampir mengenai lengan ku sebab seatnya belakang ku sahaja.
Ya allah pada sapa lagi untuk aku meminta pertolongan aku berdoa dalam hati 
baca ayat 3 kul dan kursi dan berdoa agar tangan pak cik ni dijauhi dari lengan ku.
Selepas selesai doa aku pusing untuk menjeling sedikit tangan ditepi ku 
bertapa terkejutnya aku selama 1 jam tangan tak beralih akhinya tangan itu
dah tak ada berhampiran lengan ku. ALLAH S.W.T itu maha mendengar dan tak rugi kalau
kita berdoa kepada nya ;)  ketika itu juga aku mengucapkan syukur kehadrat ilahi
kerana aku tahu allah mendengar doa hamba nya ;) Alhamdulillah.
Apa lagi aku boleh tidur dengan lena lah sebab dah tak risau lagi setelah kepenatan 
seharian tawaf  Jalan Tar.

Okey selamat membaca dan beramal ;)

Thank You
=.=

No comments :

Post a Comment

f